خوراک گندم، ماز زرد، ذرت، دانه ارزن، سورگوم، کنجاله سویا، کنجاله کلزا، کنجاله و کیک آفتابگردان، سبوس گندم، کنجاله دانه پنبه، کنجاله گلوتن ذرت، کنجاله گوار کورما، DDGS

یکی از مهم ترین مسائل در پرورش دام ها، تغذیه اصولی آن ها است. تغذیه صحیح بر مبنای مواد خوراکی استاندارد و فرآوری شده ای استواراست که  سلامت وتولید حداکثری دام ها و محصولات دامی را به دنبال داشته باشد. نقطه آغازین تولید خوراک دام به صورت صنعتی، به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. زمانی که انسان ها برای اولین بار به اهمیت فرآوری محصولات و رژیم های غذایی مفید و متعادل پی بردند. مواد خوراک دام که در تغذیه و پرورش دام ها از آن استفاده می شود از منابع گیاهی به دست می آید که علوفه های خشک و گیاهان بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد.

دانه ها و سبوس ها

دانه ها به علت دارا بودن ارزش غذایی بالا و حجم کم در تغذیه دام ها نقش مهمی دارند و معمولا به صورت ترکیبی و مخلوط بلغاری شکل (کنسانتره) به دام ها داده می شود. آنچه در انتخاب و میزان مواد ترکیبی در قسمت نهایی تاثیرگذار است، عبارتند از: نوع و نژاد دام، میزان نیاز بدن دام به مواد مغذی و خصوصیات فیزیولوژی دام ها.

از مهم ترین دانه های قابل استفاده در خوراک دام می توان به: گندم، جو، ذرت و سویا اشاره کرد. علاوه بر آن از پوسته این دانه ها می توان در قالب سبوس در تغذیه و خوراک دام استفاده نمود.

کنجاله ها

مازاد کارخانجات روغن کشی دانه ها، یکی از منابع تامین کننده مواد خوراک دام است. این مواد به صورت ترکیبی و مخلوط با مواد دیگر در خوراک دام ها مورد استفاده قرار می گیرد. تخم پنبه،کنجاله سویا و کنجاله آفتاب گردان از مهم ترین کنجاله های مورد استفاده در خوراک دام ها هستند.

کنسانتره ها (مواد متراکم)

کنسانتره به موادی با حجم کم و انرژی زیاد گفته می شود که از نظر ارزش غذایی  22 در صد پروتئین های قابل هضم داشته و از بلغور و سبوس غلات، انواع کنجاله ها و مکمل های غذایی تشکیل می شود.

آن چه در میزان کنسانتره خوراکی داده شده به دام مورد توجه قرار می گیرد، نوع حیوان و میزان انرژی و پروتئین مورد نیاز دام با رعایت محدودیت های تغذیه ای و بهداشتی است که در دام ها و حیوانات اهلی با ویژگی های متفاوت، تغییر می‌کند.

به عنوان مثال: در تهیه کنسانتره های طیور از موادی با منشا حیوانی مانند: پودر گوشت، پودر ماهی و… استفاده می شود. در صورتی که در تهیه کنسانتره مرتبط با پرورش گاو از کنجاله ها و موادی با منشا گیاهی استفاده می شود.

(+90) 530 184 8930
(+90) 212 470 6202
(+90) 212 470 6363
 
Ayazağa Mah.
Azerbeycan Caddesi.
No:99/2 ,Seba Flats S2
Blok Daire Ofis 64.
Vadi Istanbul ,Maslak  
Istanbul – Turkey
 
info@favagro.com